강지혜. (2018). 서비스러닝 도입을 위한 문헌정보학의 탐색적 사례 연구. 한국문화융합학회 전국학술대회, 419-430.
강지혜. (2017.11). 학교도서관 우수 프로그램과 서비스 분석을 통한 성공사례 분석. 한국도서관정보학회 동계 학술발표회, (2), 87-105.
강지혜. (2016.11). 국가직무능력표준 직무분석에 따른 데이터 분석 교과 설계: 데이터 사이언스 교과 기초 능력단위요소에 대한 연구 Paper presented at the 2016년도 한국 문헌정보학 3개 학회 공동학술대회, 서울.
강지혜. (2016.05). 국내 문헌정보학과의 데이터 사이언스 커리큘럼 도입 현황. 한국도서관정보학회 하계 학술발표회, 339-349.
Kang, J. H. (2015). Mind the gap: School librarians’ anticipated and preferred professional development methods for integrating digital textbooks. Paper will be presented at the IASL 2015, Maastricht
Kang, J. H., & Everhart, N. (2015). Social justice and digital textbooks: Concerns voiced by school librarians regarding mandatory implementation. Paper presented at the ALISE 2015, Chicago, IL.
Kang, J. H., & Everhart, N. (2014). Culture and context in the mandated implementation of Digital Textbooks in Florida and South Korea. Paper presented at the iConference 2014, Berlin, Germany.
Lim, T., Kang, J. H. & Dennen, V. (2013). Digital Natives: Do they have necessary technology skills for a career in teaching? Concurrent session presentation at the meeting of the AECT International C
Kang, J. H. (2007). A research on Web-based science multi-media contents service for children and young adults. In the National Library for Children and Young Adults (Eds.), Library services for child